Tο Ίδρυμα

Το Ίδρυμα Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή Σπετσών (Α.Κ.Σ.Σ.) έχει επιφορτιστεί με την υλοποίηση του οράματος και τη διαχείριση της περιουσίας που κατέλοιπε ο εθνικός ευεργέτης Σωτήριος Ανάργυρος.

Οι εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Α.Κ.Σ.Σ. κοντά στον παραδοσιακό οικισμό των Σπετσών και το μοναδικό πευκοδάσος του ιδρύματος – που καλύπτει περίπου το μισό νησί και διασφαλίζει τη βιώσιμη ανάπτυξή του – έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στις δραστηριότητες της Α.Κ.Σ.Σ. κατά την περίοδο λειτουργίας της Σχολής και του οικοτροφείου της (1928-1983) και κατά την περίοδο που ακολούθησε.

Πράγματι, με σταδιακές αναβαθμίσεις, οι εγκαταστάσεις αποτέλεσαν πόλο έλξης εθνικών και διεθνών εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων. Ακόμη, οι εγκαταστάσεις – και ιδίως το υπαίθριο θέατρο 1100 θέσεων στον παρακείμενο λόφο ιδιοκτησίας του Ιδρύματος έχουν φιλοξενήσει σημαντικές πολιτιστικές δραστηριότητες.

Συνοπτική Παρουσίαση της ΑΚΣΣ

Αναλυτική Παρουσίαση της ΑΚΣΣ

Α.Κ.Σ.Σ – Ιστορία 

Στο γυρισμα του αιωνα, η Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή Σπετσών, συνεχίζοντας την 80χρονη πρωτοποριακή παρουσία της στον ελληνικό πνευματικό βίο, καταθέτει τη συμβολή της στην προετοιμασία του ευρωπαίου πολίτη για τη νέα εποχή, προωθώντας και εφαρμόζοντας εκπαιδευτικά-ερευνητικά προγράμματα ισχυρής παρεμβατικότητας. Η Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή αποσκοπoύσε στην υποστήριξη της πολυεπίπεδης εκπαίδευσης και κατάρτισης των πολιτών, μέσω τόσο των τυπι­κών όσο και των άτυπων μορφών εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά-εκπαιδευτικά προγράμματα της Σχολής είχαν στόχο να συνδέσουν τα πορίσματα της έρευ­νας, σε διάφορες γνωστικές περιοχές, με την κοινωνία, τη ζωή των σπουδα­στών και των πολιτών.

Ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις των έντονων κοινωνικο-οικονομικών αλλαγών την εποχή εκείνη για ανοικτές και εξελισσόμενες συνεργασίες, για αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση. Επιδίωκαν την προσαρμογή των νέων σε ένα περιβάλλον φυσικό, ανάμεσα στο πράσινο του δάσους και το μπλε της θάλασσας, προσφέροντας παράλληλα ειδικές τεχνολογικές γνώσεις στους οικότροφους σπουδαστές. Παρείχαν δημιουργικές και αποτελεσματικές λύσεις για τη διά βίου εκπαίδευση των πολιτών, στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής πραγματι­κότητας που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες κοινωνίες.

Οι εγκαταστάσεις της Σχολής στο νησί των Σπετσών ήταν το ιδα­νικό περιβάλλον για μεγάλης έντασης, μικρής διάρκειας και υψη­λού επιπέδου σπουδές.

Το Ίδρυμα διαθέτει βιβλιοθήκη με μεγάλη συλλογή βιβλίων σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του κτιρίου Γ’.

Η βιβλιοθήκη περιλαμβάνει 5.000 περίπου βιβλία ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος και αξίας στην ελληνική, γαλλική, αγγλική γλώσσα με την, ως κάτωθι, θεματολογία: 
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, ΘΕΟΛΟΓΙΑ, ΙΑΤΡΙΚΗ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΧΗΜΕΙΑ,
ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΠΑΙΔΙΚΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΑΓΛΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΕΣ.

Scroll to Top
Ιωάννα Παρασκευοπούλου

Η Ιωάννα Παρασκευοπούλου είναι χορεύτρια και χορογράφος με έδρα της την Αθήνα. Σπούδασε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η καλλιτεχνική της πρακτική επικεντρώνεται στη σχέση μεταξύ οπτικοακουστικών μέσων και κίνησης. Ως χορεύτρια έχει συνεργαστεί — μεταξύ άλλων — με τους Ίριδα Κάραγιαν, Χρήστο Παπαδόπουλο, Δημήτρη Παπαϊωάννου, Alexandra Waierstall, Κατερίνα Ανδρέου, Λενιώ Κακλέα, Σοφία Μαυραγάνη, Τζένη Αργυρίου, Πατρίσια Απέργη, Αντώνη Φωνιαδάκη, Brendan Fernandes, Χάρη Κούσιο, Κι όμως κινείται, και Μαρία Κολιοπούλου. Έχει βραβευτεί από το Πρόγραμμα Υποστήριξης

Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος – ARTWORKS (2019). Ως χορογράφος ξεκίνησε παρουσιάζοντας το βίντεο All She Likes Is Popping Bubble Wrap στο πλαίσιο του Onassis New Choreographers Festival 8. Το συγκεκριμένο έργο έχει τιμηθεί με το βραβείο Best Sound Design στο FIVideodanza και με το βραβείο Best Video Art στο MIFVIF. Η Παρασκευοπούλου συνδημιούργησε το video project Battle of Fishes στο πλαίσιο του προγράμματος Miniatures for Revolution – GNO, το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Best Cinematography στο InShadow Festival και με το βραβείο Special Recognition στο Screendance International Film Festival. Χορογράφησε το ντουέτο MOS στο πλαίσιο του Onassis New Choreographers Festival 9, το οποίο στη συνέχεια επιλέχθηκε από το ευρωπαϊκό δίκτυο Aerowaves Twenty23 και περιόδευσε σε διεθνή φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επίσης, παρουσίασε τη 10λεπτη performance Coconut Effect στο διαγωνισμό Danse Élargie 2022, με την οποία τιμήθηκε με το βραβείο Young Jury Award. Πρόσφατα παρουσίασε το νέο της έργο All of My Love στο πλαίσιο του Onassis Dance Days 2024 και συνδημιούργησε το έργο Τέλος με την Maria Hassabi, τον Hannes Langolf και την Ερμίρα Γκόρο σε σύλληψη της τελευταίας.

https://ioannaparaskevopoulou.com/

Ναταλία Μαντά

Η Ναταλία Μαντά είναι εικαστικός με έδρα την Αθήνα. Αν και ο πηλός είναι το βασικό υλικό της πρακτικής της, χρησιμοποιεί επίσης μέταλλο, κερί, φωτοευαίσθητα χημικά και βίντεο.

Συνεργάζεται και αλληλεπιδρά με καλλιτέχνες από το ευρύτερο φάσμα των τεχνών, των

εικαστικών, της μουσικής, του θεάτρου και της performance. Από το 2017 έως το 2020, δίδαξε γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, στο ίδιο πανεπιστήμιο από όπου αποφοίτησε και έκανε το μεταπτυχιακό της. Εδώ και 10 χρόνια συνδιοργανώνει και επιμελείται μαζί με τον Γιάννη Αναστασάκη τις οπτικοακουστικές συναντήσεις live αυτοσχεδιασμού «Sound of Color» στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων στην Αθήνα. Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες εκθέσεις σε διεθνή ιδρύματα και γκαλερί. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS (2022) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Έχει επιλεγεί από διακεκριμένα καλλιτεχνικά residencies ανά τον κόσμο, για να μείνει και να παράξει μέρος της δουλειάς της. Έργα της ανήκουν τόσο σε ιδιωτικές όσο και σε δημόσιες συλλογές.

https://nataliamanta.com/

Κωνστάντζα Καψάλη

Η Κωνστάντζα Καψάλη είναι σκηνοθέτρια με βάση την Αθήνα. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Αρχαιολογία και την Πολιτιστική Διαχείριση (BA – ΑΠΘ, MA – Leiden University), και συνέχισε με σπουδές αρχικά στην Οπτική Ανθρωπολογία και έπειτα στη σκηνοθεσία ταινιών Ντοκιμαντέρ (MA – Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Η πρώτη της μικρού μήκους ταινία «Ανθισμένα Κορίτσια» προβλήθηκε σε διεθνή φεστιβάλ στην Ελλάδα και βραβεύτηκε στο 18ο διεθνές φεστιβάλ Signos da Noite στη Λισαβόνα. Έργα της έχουν προβληθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το Ινστιιτούτο Goethe (Δουβλίνο), το αρχαιολογικό μουσείο του Zagreb, το Crespo Haus (Φρανκφούρτη), το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης και στο Μουσείο Μπενάκη, μεταξύ άλλων. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS (2021) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στη σχολή Καλών Τεχνών LUCA.

https://konstanzakapsali.com/

Rowena Hughes

Η Rowena Hughes είναι εικαστικός από το Λονδίνο με έδρα την Ελλάδα. Στο έργο της συνυπάρχουν σχέδια, φωτογραφίες, αντικείμενα, εκτυπώσεις και μια σειρά artist books με βάση επιστημονικά κείμενα. Η προσωπική της έρευνα ενημερώνεται συνεχώς από τη μελέτη του φυσικού κόσμου, της λογοτεχνίας, της επιστήμης και των μαθηματικών και αξιοποιεί ευρεθέντα αντικείμενα και εικόνες, τεχνικές διαστρωμάτωσης, ακανόνιστης επανάληψης και τυχαιότητας. Στις εκθέσεις της συμπεριλαμβάνονται οι: Freshly Broken Surfaces, Galerie Pcp, Παρίσι; Liquid Library, University Museum, Locus Athens; A Scattering of Salts, ACG Gallery, Αθήνα; Inaspettatamente, Cloud Seven, Βρυξέλλες; B, Belmacz, Λονδίνο; In Quotes, Gerald Moore Gallery, Λονδίνο; From the Slopes of the Curves, Galerie Renner Prinz, Βιέννη. Από το 2008 φτιάχνει μοναδικά artist book χρησιμοποιώντας ευρεθέντα κείμενα, ενώ το 2022 ένα από αυτά εκδόθηκε με τίτλο «Elasticity, Fracture & Flow».

https://www.rowenahughes.co.uk/